Cercar Error
Tràmits
Certificat electrònic
Signatura digital per autentificar informació digital

Què és el certificat electrònic i a on es pot aplicar?

El certificat electrònic o signatura digital és un mecanisme de xifrat per autentificar informació digital. El mecanisme utilitzat és la criptografia de clau pública, per això aquest tipus de certificat també rep el nom de signatura digital de clau pública.

Es pot aplicar a documents electrònics (fitxers, correus electrònics, etc.) i té els mateixos efectes que una de manuscrita. L’objectiu és associar la identitat del signant amb el document. Aquesta signatura ofereix més garanties que la manuscrita, ja que permet detectar qualsevol manipulació i està associada matemàticament al contingut del document signat i al signant. La signatura electrònica es genera amb la clau privada del signant (o emissor), i el receptor té la garantia de la identitat de l’emissor perquè pot comprovar la signatura de l’emissor amb la seva clau pública, registrada en un directori públic a l’abast de tothom.

Tràmits digitals relacionats amb la professió

  • Cèdules d’habitabilitat d’habitatge usat amb l’Agència de l’Habitatge
  • Etiqueta de la Certificació d’Eficiència Energètica amb l’ICAEN
  • Tramitació dels Plans d’Autoprotecció (PAU)
  • Visats als Col·legis de la resta d’Espanya. En la totalitat dels Col·legis que disposen de visat digital es requereix verificació a través de certificat digital
  • Tràmits mitjançant la finestreta única de l’arquitectura tècnica. Es requereix la identificació mitjançant un certificat digital en la sol·licitud de tràmits
  • Hisenda: declaracions d’IVA i d’IRPF

Tens dubtes? T’ajudem

Quin tipus de certificat digital em convé sol·licitar?

Dependrà de l’ús que li vulguis donar: Cada aplicació o organisme requereix un certificat o un altre, i són els propietaris d’aquestes aplicacions qui avaluen el risc de les transaccions i, en conseqüència, determinen quin certificat digital s’admet. Per tant, el més adient és disposar del certificat admès per les entitats amb qui vulguis gestionar documents en forma digital. El Cateb ofereix el certificat d’IdCAT que és gratuït i, amb caràcter general, serveix per a les tramitacions que solen fer els arquitectes tècnics en la seva activitat professional.

Quines característiques té el certificat digital d’IdCAT?

El certificat digital d’IdCAT està emès per l’Agència Catalana de Certificació. És un certificat reconegut que permet operar amb diferents administracions i assegura la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques que envieu per internet. Amb l’identificador digital IdCAT podeu signar correus i documents electrònics, així com fer operacions. Així, els tràmits per aquestes vies poden tenir validesa oficial, cosa que sense l’IdCAT no seria possible. En el certificat de IdCAT no s’inclou cap atribut professional, només es certifica la identitat de la persona com a ciutadana, de la mateixa manera que l’eDNI o d’altres certificats reconeguts.

Pots consultar les característiques i prestacions del certificat d’IdCAT

Quin preu té el certificat digital d’IdCAT i cada quan s’ha de renovar?

El certificat digital d’IdCAT és gratuït i la seva vigència és de 4 anys, transcorreguts els quals s’ha de renovar.