Cercar Error
Vull col·legiar-me
CONSULTORIA
El suport tècnic per ajudar-te en el teu exercici professional
Serveis digitals d’accés al suport tècnic
Serveis digitals d’accés al suport tècnic

Rapidesa i eficiència en la resolució de consultes tècniques

Equip de consultors especialitzats en els temes de major interès

Els recursos necessaris i pràctics per a l’exercici de l’activitat professional

En què consisteix aquest servei

Un servei d’assessorament, assistència i acompanyament professional, que es presta de forma digital a través de la web i de forma individualitzada i personalitzada a través de l’oficina virtual, el correu electrònic i l’atenció telefònica o presencial.

El servei consta de:

  • Resolució de consultes tècniques, reglamentàries i administratives.
  • Assessorament, recomanacions, orientació i consells professionals.
  • Accés a eines per a l’exercici dels treballs professionals i assessorament del seu ús.
  • Accés a informació tècnica, seleccionada i agrupada en diferents àrees temàtiques, per ampliar el coneixement en cada matèria.
  • Accés a jornades, tallers i activitats de pràctica professional.

L’accés al servei és gratuït per a col·legiats, alumnat d’Arquitectura Tècnica precol·legiat, professionals d’altres titulacions afiliats i empreses amb conveni amb el cateb.

Assessorament en cas d’accident d’obra

Servei per donar suport, assistència i acompanyament en el cas d’accidents laborals en obres de construcció

Més informació

Històries d’èxit

“Fa anys que utilitzo aquest servei i sempre he trobat la col·laboració dels companys per ajudar-me a resoldre els dubtes i problemes del nostre dia a dia, amb eficàcia, professionalitat i un tracte personal que agraeixo profundament. Ben segur que ho continuaré utilitzant”

Joaquim Pelàez

Arquitecte Tècnic 30 anys de carrera com a lliberal

“Servei excepcional. 100% recomanable. Sempre que hi truco em resolen els dubtes molt professionalment, hi ha un tècnic per cada especialitat i totes les respostes que he obtingut sempre han sigut satisfactòries”

Verònica Valentín

Arquitecta tècnica 13 anys de carrera com a lliberal

“Sols puc esplaiar-me en elogis, resposta ràpida, eficient, veraç i contrastada. És una eina important que utilitzo i seria un mal no disposar-ne. Gràcies a tots els que en formeu part.”

Oriol Escolà Casademont

Arquitecte tècnic 27 anys, especialista en direccions d’execució

Preguntes freqüents

Les respostes als dubtes que es consulten de forma més habitual ordenats per temes

Que es recomana fer en cas d’incompliments d’ordres del constructor?

Per als incompliments de terminis en la planificació per part del constructor, cal determinar si són rellevants i quines conseqüències contractuals tenen.

En el cas d’incompliments qualitatius i existència de deficiències en l’execució, cal documentar-les degudament en el llibre d’ordres o en les actes de seguiment:

  • els defectes detectats
  • les ordres impartides per a esmenar-les
  • les persones responsables informades (director d’obra, promotor, contractista)
  • el moment en què queden esmenades aquestes deficiències.

En cas de no esmenar-se, cal indicar quines són les conseqüències que se’n deriven que poden ser:

  • no recepció d’unitat d’obra,
  • ordre de reparació/demolició,
  • exclusió de la certificació de l’obra

El criteri per efectuar anotacions podria ser:

  • Que el defecte tingui conseqüències estructurals.
  • Que tingui conseqüències sobre l’estanquitat de façanes i coberta.
  • Que tingui conseqüències sobre un compliment legislatiu, reglamentari o normatiu
  • Que tingui conseqüències sobre un incompliment del projecte.
  • Que sigui un defecte d’acabat que suposin un incompliment reglamentari, del projecte o de memòria de qualitats.
  • Que la deficiència impliquin mal funcionament de les instal·lacions,
  • etc.

Què s’entén per cambra higiènica segons l’annex 2 del Decret 141/2012?

Segons l’annex 2 del Decret 141/2012, la cambra higiènica està formada pel vàter, la qual serà independitzable, així mateix cal que tingui ventilació a l’aire lliure directa o a través d’un conducte en el qual s’activi mecànicament la ventilació. Si el conducte és vertical, la ventilació pot ser activada estàticament. Aquesta ventilació haurà de ser directa a l’exterior, no és acceptable a través d’una galeria.

Així mateix, l’equip higiènic mínim, cal que estigui format per un lavabo, un vàter i una dutxa o banyera.
Aquestes peces higièniques (lavabo, dutxa o banyera) poden estar juntes amb el vàter, formant una cambra higiènica, o també poden estar en una altra peca.

Cal recordar que no pot haver-hi en les habitacions cap vàter, ja que si és així, perden la condició d’habitació i passen a ser una cambra higiènica.​

Com puc fer un diagnòstic?

El professional és pot trobar amb la necessitat d’haver d’emetre una opinió en patologia de la construcció. Aquesta opinió experta s’anomena diagnòstic.

Per a realitzar un diagnòstic cal identificar correctament el signes i símptomes (simptomatologia), conèixer els diferents processos patològics, determinar-ne la causa i origen (etiologia de la lesió) i proposar-ne la correcta reparació (teràpia). Això requereix tenir una sòlida formació en les propietats dels materials, comportament físic dels edificis, prestacions de qualitat i el seu mesurament, així com en execució d’obres i en història de la construcció. També es necessari utilitzar un mètode comú (propedèutica), per a que els estudis patològics realitzats per diferents professionals arribin a les mateixes conclusions.

El cateb disposa d’una col·lecció de manuals de diagnosi, on s’exposa una metodologia de diagnosi i que es poden adquirir en aquest enllaç La seva versió en PDF són d’accés gratuït per als arquitectes tècnics col.legiats en el cateb.

En el cas de no disposar de coneixements específics en aquest àmbit es recomana realitzar una formació especialitzada. El cateb realitza un conjunt de cursos, postgraus i màsters en aquest àmbit. Per saber el llistat de la formació actualment en curs es pot consultar aquest enllaç.

Pels que fa a la mesura de les prestacions es pot consultar el recull d’aparells, eines i instruments que tenim a l’abast, en aquest enllaç, on s’ìndica la definició de l’aparell, la seva aplicació, avantatges, limitacions i fiabilitat, dificultats d’utilització, fabricants i distribuïdors on podem trobar-lo.

En el cas de que puntualment es tinguin dubtes o sigui necessari ampliar el coneixement en aquest àmbit es pot consultar el catàleg del centre de documentació, on es pot trobar un extens ventall de recursos sobre aquest tema. En l’apartat d’informació per temes d’aquesta web també es pot consultar documentació seleccionada sobre aquesta mateixa temàtica.

En el cas de que tot plegat no sigui suficient és pot realitzar una consulta a la consultoria de l’àrea tècnica del cateb.

Veure totes

No trobes el que estaves buscant? Tens algun suggeriment?

Demana’ns ajuda o fes-nos arribar els teus comentaris al servei de consultoria tècnica a través del canal de consultes de l’Oficina Virtual

Contactar

Tria el canal que et sigui més còmode

Et facilitem quatre vies per contactar amb l’equip de consultors que presten el servei de suport tècnic

Oficina virtual

Oficina virtual

RECEPCIÓ ININTERROMPUDA

Les consultes poden ser realitzades pel col·legiat en qualsevol moment i, segons la temàtica plantejada són contestades per cada consultor especialista. La resposta es programada per ordre d’arribada i, prioritzant aquest canal de consulta, es atesa dins de l’horari d’atenció, amb un termini màxim que normalment no supera les 24 h.

El més àgil pel col·legiat

Correu electrònic

Correu electrònic

RECEPCIÓ ININTERROMPUDA

Les consultes poden ser realitzades en qualsevol moment, adjuntant els documents que siguin necessaris i, segons la temàtica plantejada són contestades per cada consultor especialista. La resposta es programada amb la resta de consultes per ordre d’arribada i atesa dins de l’horari d’atenció, amb un termini màxim que normalment no supera les 24 h.

Telèfon

Telèfon

SERVEI AMB HORARI D’ATENCIÓ

Les consultes telefòniques només poden ser realitzades dins l’horari d’atenció del servei i, segons la temàtica plantejada, es anotada en l’agenda de cada consultor especialista. La resposta es programada amb la resta de consultes per ordre d’arribada i atesa dins l’horari d’atenció, amb un termini màxim que normalment no supera les 24 h.

Matins: dl. a dj. de 9 a 15h. Dv. de 9 a 14:30h.
Tardes (amb cita prèvia): dl. a dj. de 15 a 17h.

Consultes: 93 240 20 60
Accident a l’obra: 93 393 37 37

Seu del CATEB

Seu del CATEB

SERVEI AMB HORARI D’ATENCIÓ

Les consultes poden realitzar-se presencialment. Per evitar esperes cal sol·licitar cita prèvia, indicant el tema i/o especialitat de la consulta per a que pugui ser agendada amb el consultor corresponent.

Matins: dl. a dv. de 9 a 15h.
Tardes (amb cita prèvia): dl. a dj. de 15 a 17h.

Assessoria BIM

Donem assessorament en la implantació del BIM en despatxos professionals, empreses constructores i promotores immobiliàries.

Vull rebre suport