Cercar Error
Pràctica professional LLIBRE DE L'EDIFICI DIGITAL manteniment rehabilitacio

LED, un any després: tecnologia, col·laboració i dades per als tècnics del futur

LED es consolida com a plataforma estratègica per a la gestió tècnica i digital del manteniment d’edificis, amb més de 7.000 immobles registrats en el seu primer any.

El passat 29 d’abril de 2024, el Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona (Cateb) va posar en funcionament la plataforma LED – Llibre de l’Edifici Digital, una evolució tecnològica de l’anterior plataforma Leweb. Aquesta nova eina representa un avenç significatiu en la gestió digital de l’edifici existent, facilitant la sistematització de les dades i promovent el desenvolupament dels Smart Buildings com a eix fonamental de les Smart Cities.

Durant aquest primer any de desplegament, la plataforma s’ha consolidat arreu del territori gràcies a la formalització de més de 25 convenis de col·laboració amb col·legis professionals, així com a l’establiment d’aliances estratègiques amb entitats com ECATÈCNIA. Paral·lelament, s’ha iniciat la implantació progressiva del sistema LED als edificis públics de Catalunya, mitjançant acords amb diverses Administracions.

Amb més de 7.000 edificis registrats i una comunitat de més de 3.800 usuaris professionals, la plataforma ha incorporat millores significatives al llarg de l’any. Algunes d’aquestes responen a les aportacions dels usuaris, mentre que d’altres s’han orientat a l’ampliació de funcionalitats, l’optimització de l’experiència d’usuari i la revisió de les tarifes per afavorir l’accessibilitat dels professionals al sistema.

Millores incorporades al llarg de l’any

  • Reducció de tarifa pels professionals del manteniment d’edificis residencials: Hem rebaixat la tarifa de subscripció d’edificis residencials per aquells professionals amb més de 200 habitatges donats d’alta a la plataforma LED gestió del manteniment.
  • Accés a prova gratuïta de LED gestió del manteniment: Ja podeu sol·licitar una prova gratuïta de LED gestió del manteniment mitjançant el formulari de la pàgina principal. El mòdul LED gestió del manteniment et permet planificar i programar les operacions de manteniment de forma il·limitada per fomentar la conservació de l’edifici i reduir els costos de reparació d’edifici residencials i terciaris. A més, podràs treballar de forma col·laborativa amb la resta dels agents, fer una planificació financera i registrar les comunicacions internes per agilitzar la presa de decisions i augmentar l’eficiència i el valor professional.
  • Alta d’activitats agrupades en el mòdul de gestió: Ja està disponible la possibilitat de donar d’alta dins de l’apartat de Programació i Gestió, activitats agrupades a més de les activitats individuals, d’aquesta manera pots treballar amb més exactitud la teva programació per fases i períodes, així com la planificació financera:
  • Alta d’edificis terciaris a LED gestió del manteniment: Ja està disponible l’alta d’edificis terciaris existents i places d’aparcament associades o independents als edificis al mòdul LED gestió del manteniment. Amb aquesta ampliació la plataforma LED permet implantar un sistema de planificació, control i gestió del manteniment a tots els tipus d’edificis. Per fer-ho hem ampliat i adaptat la base de dades d’operacions de manteniment a les normatives que regulen els edificis terciaris.
  • Actualització de les operacions de manteniment dels elements de protecció contra incendis: Arrel de la publicació del Real Decreto 164/2025, de 4 de marzo, por el que se aprueba el Reglamento de seguridad contra incendios en los establecimientos industriales, que introdueix modificacions significatives en la normativa de protecció contra incendis, afectant el Reglament de Seguretat contra Incendis en Establiments Industrials, al Reglament d’Instal·lacions de Protecció Contra Incendis (RIPCI) i al Codi Tècnic de l’Edificació (CTE), específicament en el Document Bàsic DB-SI “Seguretat en cas d’Incendi”, s’ha fet una actualització de les operacions de manteniment dels elements de protecció contra incendis regulades pel Real Decreto 513/2017, de 22 de mayo, por el que se aprueba el Reglamento de instalaciones de protección contra incendios.
  • Nova imatge gràfica del documents: Hem actualitzat i renovat la imatge gràfica dels documents que genereu des de la vostra plataforma, recordeu que des de l’apartat d’identificació de marca personal podeu, a més, personalitzar el document per a promocionar la vostra marca.
  • Disponible el document Pla de rehabilitació a LED Llibre de l’edifici: Ja podeu descarregar el Pla de rehabilitació per als edificis existents des de l’apartat de generació de documents del producte LED Llibre de l’edifici. El Pla de rehabilitació és el recull d’actuacions de manteniment correctiu planificades que s’han de dur a terme a un edifici per reparar els desperfectes o deficiències per garantir la seva seguretat. És el pas previ al Programa de rehabilitació que, a diferència del Pla, prioritza i programa les actuacions en el temps i en quantifica el cost econòmic.
  • Nou sistema de notificacions de documents expirats: Ja està actiu elsistema de notificacions de documents expirats en el moment de generar el Llibre de l’edifici. Amb aquesta millora, podreu detectar els documents que han superat la data de validesa informada en el moment d’alta o actualització a la biblioteca LED quan genereu el Llibre de l’edifici.
  • Nou sistema de control de documents bloquejats: Ja podeu detectar aquells documents bloquejats amb signatura o protegits amb contrasenya que esteu carregant a la biblioteca LED i que no es podran adjuntar al Llibre de l’edifici.

Podeu consultar totes aquestes novetats, les condicions i tarifes a www.llibreedificidigital.cat

Acord de col·laboració amb la Corredoria d’Assegurances del Cateb:

Mitjançant la col·laboració amb la Corredoria d’Assegurances del Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona, s’ha arribat a un acord amb la companyia Axa pel qual, oferim l’assegurança multirisc per les comunitats de propietaris amb unes condicions avantatjoses, pel fet de que l’edifici disposi del mòdul de gestió LED gestió del manteniment actiu i d’un Tècnic de Capçalera que desenvolupi aquestes funcions. Aquest acord estableix unes millores en:

 Millores a nivell de subscripció:

  • Anul·lació o reducció de les franquícies per danys per aigua segons l ‘antiguitat i rehabilitació de la finca.
  • Possibilitat d’assegurar finques amb més antiguitat i amb rehabilitacions fetes els darrers 35 anys.

Millores de tarifa:

  • Descomptes de fins el 30% sobre les tarifes Standard i aplicable durant tota la vigència del contracte, aconseguint així una prima força competitiva.

Podeu ampliar aquesta informació contactant amb la Corredoria:

Seu central a Barcelona
C/ Bon Pastor, 5, 2a planta – 08021 Barcelona
Tel. 93 551 16 16
informacio@aspcorredoria.cat

Delegació a Lleida
Plaça Sant Joan, 18, 5è A – 25007 Lleida
Tel. 973 22 56 00
xfalco@aspcorredoria.es

PUBLICITAT