Què és l’Informe d’Idoneïtat Tècnica (IIT)?
Objectiu
Amb el propòsit d’agilitzar, simplificar i millorar l’eficiència dels procediments municipals per atorgar o denegar les llicències urbanístiques, cada municipi pot exigir, com a requisit previ a la sol·licitud de llicència o la comunicació prèvia, que s’ha d’acompanyar d’un informe d’idoneïtat tècnica (IIT).
Funció
Verificar el compliment de la reglamentació estatal i autonòmica i els requisits d’integritat documental, suficiència i idoneïtat que exigeixin les ordenances municipals, per als projectes o documentacions tècniques, que han de ser comprovats en els procediments municipals d’intervenció.
1a habilitació
Des del 24 de febrer de 2014, el Cateb consta inscrita, amb el número 4, en el registre d’ Entitats Col·laboradores de l’Ajuntament de Barcelona per a la verificació i el control urbanístic de les obres, en la modalitat A, segons el Decret d’Alcaldia del dia 27 de desembre i publicat al BOPB del 31/12/2013.
Desplegament
Amb la modificació de l’article 188 del text refós de la Llei d’urbanisme, de l’any 2020, s’estableix que els col·legis professionals tècnics o les ECA seran habilitades per actuar a tot Catalunya i des d’aleshores el Cateb està assessorant a diversos Ajuntaments per la implantació territorial del informes d’idoneïtat tècnica.
Per què tramitar-ho en el Cateb?
Simplificació en la tramitació
No cal perdre temps fent diversos tràmits per separat, perquè amb un de sol gestionem, el registre, el visat, l’Informe d’Idoneïtat Tècnica (IIT), l’arxiu i, si escau, la comunicació a la companyia d’assegurances
Revisió d’expedients en 2 dies laborables
Compromís d’agilitat en la revisió i la gestió dels expedients, mitjançant el contacte directe amb l’auditor assignat, amb qui podràs comunicar-te i obtenir informació sobre el procés i situació de la gestió del teu expedient.
Facilitat per el pagament diferit amb el client
Possibilitat de fer el pagament diferit de l’informe IIT, que permet el promotor o comunitat de propietaris pugui pagar a través de caixer automàtic o línia oberta de CaixaBank, disposant de 30 dies per fer el pagament.
Seguiment del procés i fases pendents
Entorn digital que permet accedir en qualsevol moment al teu expedient per veure el teu expedient, conèixer l’estat del procés, les fases pendents i controlar en quin punt es troba cada gestió.
Consultoria de e-projectes
Disposem d’un equip tècnic especialitzat que t’assessorarà en l’execució del teu e-projecte, tant abans de la verificació de la Idoneïtat Tècnica (IIT) com durant el procés de sol·licitud de l’e-Llicència a l’Ajuntament.
Assessorament per expedient
Si ens aportes els fitxers que composen el projecte i els annexes a l’expedient, et preparem els PDF’s amb estructura de marcadors segons el que demani la consulta prèvia, per obtenir l’informe d’Idoneïtat.
Accés a eines i recursos
En tramitar l’Informe d’Idoneïtat Tècnica (IIT) al Cateb, accedeixes a un ecosistema d’eines i recursos professionals, que et faciliten la redacció, la presentació i el seguiment del teu projecte.
Acompanyament i suport tècnic
Accés a un servei col.legial complementari d’assitència tècnica per la redacció del treball professional, acompanyan-te i guian-te en tot el procés perquè compleixi amb els requisits tècnics i reglamentaris.
Tots els canals d’accés al teu abast
TRIA EL CANAL D’ACCÉS MÉS ADIENT
SERVEI D’INFORMACIÓ PRÈVIA
Accedeix a través de la web a tots els serveis digitals de recomanacions i consells que t’ofereix el Col·legi
SERVEI D’ATENCIÓ DEL SERVEI
Per accedir al servei d’atenció, ho pots fer contactant a través del xat de l’Oficina Virtual, el xatbot de l’APP, per correu electrònic, telèfon, o bé presencialment al Cateb, mitjançant cita prèvia i dins l’horari d’atenció establert.
El canal recomanat per a rebre atenció directa, àgil i personalitzada d’un auditor és el xat de l’Oficina Virtual, disponible les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any, amb el que es pot garantir una resposta ràpida i adaptada a cada necessitat.
Horari d’atenció del servei:
Matins: dl. a dj. de 9:00 a 17:00h. Dv. de 9:00 a 14:30h.
Presencialment amb cita prèvia.
Horari d’atenció del servei:
Matins: de dilluns a dijous de 9:00 a 14:00h. Divendres. de 9:00 a 14:30h.
Tardes: de dilluns a dijous de 15:00 a 17:00 hores
Presencialment amb cita prèvia.
Atenció telefonica: 93 240 20 60
Recomanacions
Recomanacions
Informació, eines i recursos per ajudar-te a preparar i presentar els teus treballs professionals amb criteri col·legial, prevenint incidències i garantint una tramitació, de l’informe d’idoneïtat tècnica, més àgil i segura.
Criteris de revisió
Criteris de revisió
Pautes de revisió que defineixen els aspectes que ECAtècnia verifica en cada expedient, per garantir que la documentació compleix els requisits d’idoneïtat documental, suficiència i adequació establerts pels protocols establerts.
Xatbot
Xatbot
RECEPCIÓ DE CONSULTES LES 24H
Assistent digital basat en intel·ligència artificial, que t’acompanya en temps real per resoldre dubtes, orientar-te en els processos col·legials i proporcionar-te informació clara, actualitzada i precisa, per tal de facilitar la gestió dels teus expedients amb més agilitat, seguretat i autonomia.
Xat Oficina Virtual
Xat Oficina Virtual
RECEPCIÓ DE CONSULTES LES 24H
El xat de l’Oficina Virtual és un canal de comunicació per proporcionar una atenció individualitzada i personalitzada, destinada a oferir suport tècnic i acompanyament professional en la tramitació, gestió i obtenció de l’Informe d’Idoneïtat Tècnica d’un expedient determinat.
Correu electrònic
Correu electrònic
RECEPCIÓ DE CONSULTES LES 24H
Canal d’atenció alternatiu al xat i al xatbot, que es presta de manera individualitzada i personalitzada per resoldre dubtes i atendre les necessitats de suport i assistència, amb l’objectiu de facilitar la gestió dels teus expedients. Les consultes s’atenen per ordre d’arribada, amb un termini màxim de resposta de 24 hores.