Millora en la tramitació de llicències d’obres a la ciutat de Sabadell
23 de gener de 2024
L’Ajuntament de Sabadell assegura que el temps que triga a atorgar el primer informe d’una llicència d’obres majors s’ha reduït de 6 mesos i mig de mitjana el maig de 2019, a 2 mesos en l’actualitat. En el cas de les obres menors ha passat de 2 mesos a 1 mes.
L’alcaldessa, Marta Farrés, ha explicat aquestes dades en la Taula tècnica de seguiment de llicències de l’Ajuntament de Sabadell que es convoca cada 6 mesos amb els agents implicats: el Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona (Cateb), el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC), Gremi de Constructors d’Obres, Apialia i Col·legi d’Enginyers Industrials, que ha tingut lloc aquest dimarts, 23 de gener, i a la qual han assistit tots els mitjans locals en roda de premsa.
La delegada del Cateb al Vallès Occidental, Vanessa Ballester, juntament amb representants d’altres col·legis professionals s’han reunit amb l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, i altres membres del Govern en la Taula Tècnica que es convoca cada 6 mesos
L’esforç que s’ha fet per digitalitzar l’Administració ha propiciat una gestió més transparent i accessible. Però també el reforç del personal tècnic. En concret, els professionals que informen i fan atenció sobre els expedients de llicències pràcticament s’han duplicat, en passar de 6 a 11 tècnics en quatre anys.
Pel que fa a l’Administració electrònica, a Sabadell la tramitació de llicències urbanístiques i el visat del teu projecte es pot fer de forma telemàtica. Una de les novetats més destacades d’aquest procés és que s’ofereix als interessats la possibilitat de consultar en línia (a la web municipal) en quin punt es troba el seu expedient, estalviant, d’aquesta manera, temps, gestions i desplaçaments. Amb tot plegat, el servei és ara molt més àgil i senzill per a la ciutadania.
La millora dels procediments situen Sabadell com un dels ajuntaments més àgils a l’hora de tramitar les sol·licituds
Precisament, amb l’objectiu de continuar reduint el terminis de resposta, es continua treballant atenent en tot moment la qualitat dels serveis tècnics i el compliment de la normativa urbanística i sectorial. En aquesta línia, destaca l’acompanyament tècnic per informar, assessorar i resoldre dubtes abans i durant el procés de tramitació de les llicències i comunicacions prèvies d’obres, per tal que des de qualsevol mitjà (presencial, telefònic o telemàtic) la comunicació amb els tècnics i els promotors sigui fluida.