Cercar Error
Institucional Assemblea

El Cateb aprova els pressupostos per al 2025 i engega projectes clau per transformar el Col·legi

L'Assemblea General Ordinària dona llum verda a la rehabilitació de la seu de Barcelona i consolida els projectes estratègics del Col·legi.

L’Assemblea General ordinària de col·legiats i col·legiades que va tenir lloc el 10 de desembre ha donat llum verda al pressupost d’ingressos i despeses per al 2025 presentat per la Junta de Govern. Durant la trobada s’ha aprovat el pressupost per al 2025, així com els de les societats vinculades, i el finançament d’un ambiciós projecte de reforma i rehabilitació de la seu del Col·legi a Barcelona.

Durant el seu discurs inaugural a l’Assemblea, el president del Cateb Celestí Ventura va posar en relleu la transformació constant i compromesa del Col·legi per afrontar els reptes del futur. Va destacar la solidaritat de la professió amb les víctimes de la tragèdia al País Valencià i la implicació dels arquitectes tècnics en les tasques de voluntariat. També va anunciar avenços com l’adopció del símbol comú que identifica la professió per part de tots els Col·legis de l’Arquitectura Tècnica de Catalunya i pel Consell català, l’adhesió a la plataforma FERA, el Congrés del l’Arquitectura Tècnica per al 2026 i l’ambiciós projecte de renovació de la seu central, que ha de convertir-se en “La nova casa de l’Arquitectura Tècnica”. El discurs va concloure reafirmant el compromís amb les línies estratègiques marcades: mobilitzar el col·lectiu, impulsar les noves tendències, obrir el Cateb a la societat i fer més sostenible el Col·legi.

Pressupostos per al 2025: creixement i adaptació

Un dels punts centrals de l’Assemblea va ser l’aprovació del pressupost d’ingressos i despeses del Cateb per al 2025. Amb una previsió total de 6,95 milions d’euros, el pla reflecteix un compromís amb el creixement sostenible i l’optimització dels recursos. Les principals línies són la preparació del Congrés de l’Arquitectura Tècnica, la implementació de formació innovadora, la renovació de la seu central de Barcelona i el manteniment de l’equilibri financer.

En la mateixa línia, es van aprovar els pressupostos de les dues societats del Col·legi: Aparelladors Serveis Professionals, Corredoria d’Assegurances, SLU, i Gescol Serveis i Tecnologies, SLU.

Un projecte ambiciós per a la seu del Cateb

Un dels moments més destacats de la sessió va ser l’aprovació del finançament per a la reforma integral de la seu del Cateb al carrer Bon Pastor, 5, de Barcelona. L’obra, que té un pressupost de 6,8 milions, dels quals fins a 3,5 milions d’euros es finançaran mitjançant un préstec hipotecari i la resta es cobrirà amb recursos propis. Aquesta transformació convertirà l’edifici en un  espai modern i sostenible, en línia amb els estàndards ambientals i tecnològics més avançats.

El finançament es formalitzarà mitjançant un préstec hipotecari amb condicions favorables: un tipus d’interès fix màxim del 3,4% i un termini de 20 anys. Aquesta reforma no només millorarà l’accessibilitat i la funcionalitat de l’espai, sinó que també posicionarà el Col·legi com un exemple d’eficiència i compromís mediambiental.

Espai per al diàleg i la transparència

El torn obert de paraules va oferir als col·legiats l’oportunitat de compartir inquietuds i formular propostes. Entre els temes més destacats hi va haver qüestions sobre la distribució dels espais en el futur edifici, així com sol·licituds d’una informació més detallada sobre el finançament i els mètodes de construcció previstos per a la seva reforma. Els membres de la Junta van respondre amb atenció a totes les intervencions, reafirmant el seu compromís amb la transparència i la voluntat d’escoltar les necessitats del col·lectiu.

Ingressos i despeses 

El comptador, Alejandro Soldevila, va presentar les grans línies del pressupost 2025, amb uns ingressos adequats al possible context econòmic i que ens permetin generar els recursos necessaris per seguir donant un bon servei al col·legiat i apostant pels projectes de futur.

Amb un increment del 2% tant en ingressos com en despeses, el pressupost ordinari del Cateb per a l’any 2025 és de 6.863.000€.

El pressupost d’ingressos i despeses del Cateb per al 2025 va ser aprovat per l’Assemblea General de col·legiats i col·legiades amb el vot favorable dels assistents, excepte 1 abstenció, junt amb el de les societats el capital dels quals pertany íntegrament al Col·legi.

Un futur de reptes i oportunitats

L’Assemblea va concloure amb l’aprovació de tots els acords proposats. Aquesta sessió ha marcat un punt d’inflexió en la trajectòria del Cateb, que es prepara per afrontar els reptes del 2025 amb una visió clara i ambiciosa. La reforma de la seu, el reforç dels serveis als col·legiats com la formació o la preparació per al Congrés de l’Arquitectura Tècnica del  2026 són una mostra del compromís del Col·legi amb l’excel·lència i la innovació.

ACORDS ASSEMBLEA GENERAL

Els acords resultants de l’Assemblea General ordinària de col·legiats i col·legiades del Cateb del 10 de desembre de 2024 van ser els següents:

  1. Aprovar la proposta de pressupost d’ingressos i despeses presentada per a l’exercici 2025 corresponent al Cateb, amb el vot favorable dels assistents, excepte 1 abstenció.
  2. Aprovar la proposta de pressupost d’ingressos i despeses presentada per a l’exercici 2025 corresponent a la societat APARELLADORS SERVEIS PROFESSIONALS, CORREDORIA D’ASSEGURANCES, SLU (el capital de la qual pertany íntegrament al Cateb), amb el vot favorable dels assistents, excepte 2 abstencions.
  3. Aprovar la proposta de pressupost d’ingressos i despeses presentada per a l’exercici 2025, corresponent a la societat GESCOL SERVEIS I TECNOLOGIES, SLU (el capital de la qual pertany íntegrament al Cateb), amb el vot favorable dels assistents, excepte 1 abstencions.
  4. Aprovar la constitució d’un préstec hipotecari sobre les finques que composen l’edifici de la seu del Cateb, del carrer Bon Pastor, 5 de Barcelona, per un import màxim de 3.500.000€, per un termini d’amortització de 20 anys, amb un tipus d’interès fix màxim del 3,4%, i amb l’entitat i la resta de condicions que consideri convenients la Junta de Govern, amb el vot favorable dels assistents, excepte 2 abstencions.
  5. Designació com a interventors els col·legiats Sergi Barquet, Oriol Farriol, Jesús Rey i Eva Bonet com a suplent, per a l’aprovació de l’acta de l’Assemblea General, de conformitat amb allò previst en l’article 46 dels Estatuts col·legials.

Aportacions estatutàries per al 2025

QUOTES 2025INCORPORACIÓTRIMESTRALANUAL (PAGAMENT AL GENER)
COL·LEGIAT
Excercent o no excercent
0 €
(bonificació 100%)
85,57 €332,56 €
COL·LEGIAT JÚNIOR
Dins els 4 primers anys naturals a partir de l’obtenció de la titulació
Titulats de primer any0€
(bonificació 100%)
0 €
(bonificació 100%)
0 €
(bonificació 100%)
Titulats de segon any46,67 €168,97 €
Titulats de tercer any59,74 €229,24 €
Titulats de quart any72,92 €280,90 €
COL·LEGIAT SÈNIOR
No exercent, a partir de 65 anys
0 €40,90 €
COL·LEGIAT AMB INCAPACITAT*

– Incapacitat permanent total per exercir professió arquitectura tècnica
– Incapacitat permanent absoluta qualsevol tipus de treball o gran invalidesa
– Prestació d’invalidesa d’HNA
0 €
(bonificació 100%)
0 €
(bonificació 100%)
0 €
(bonificació 100%)
SOCIETAT PROFESSIONAL0 €
(bonificació 100%)
56,53 €218,48 €
AFILIATS0 €
(bonificació 100%)
85,57 €332,56 €

Dates de cobrament dels rebuts:

  • El rebut anual es girarà l’1 de gener
  • Els rebuts trimestrals es giraran el primer dia de gener, abril, juliol i octubre
  • La devolució d’un rebut té un cost de 3€

PUBLICITAT