Cercar Error
Institucional Sin categorizar Consell de l'Arquitectura Tècnica

Arquitectura tècnica, una professió més unida

Els col·legis catalans fan un pas històric i unifiquen la seva identitat gràfica per enfortir la professió

Pocs sectors com el  de l’edificació es transformen contínuament i evolucionen tant amb el pas del temps. Uns canvis que estan condicionats pels factors macroeconòmics de la societat, però que també estan lligats i implicats en la més propera realitat local. Actualment, la crisi de l’habitatge i aconseguir un entorn més sostenible són els reptes més urgents per a la societat i que impliquen directament el sector de l’edificació. Adaptar la professió dinàmicament i amb agilitat a aquests  altres reptes per oferir el millor servei als tècnics col·legiats i a la societat és l’objectiu principal dels cinc col·legis catalans.

Una marca unida, amb ambició local i projecció global

Davant d’uns canvis socials i polítics cada vegada més ràpids i radicals, és imprescindible apostar per un professió més unida i més forta. És tracta d’un moment històric de la professió, per presentar-se davant la societat d’una forma unida i sòlida, però alhora mantenint el vincle amb el territori. És l’hora d’actuar units per arribar més lluny.

Res més potent que unir-se sota el paraigua d’una sola imatge, una sola marca renovada que representi tota la professió, ben definida i amb totes les seves qualitats.

UNA NOVA ARQUITECTURA DE MARCA

Els cinc col·legis catalans sempre hem compartit molt: missió, reptes, ambicions, voluntat d’impacte social, vincle local. A partir d’ara compartim encara més, la nostra marca. Una marca que representa la professió, la marca de referència de l’Arquitectura Tècnica per, junts, impulsar i elevar la nostra professió, ampliant la nostra veu. De cinc col·lectius independents, passem a un connectat. De posar en primer lloc al territori, ara passem a posar en primer lloc la professió.

El nou símbol és explícit amb el que ens uneix: l’Arquitectura Tècnica, per estar format pel seu acrònim. I ho explica amb una T de la “tècnica” situada sota la A de l’Arquitectura”. El missatge simbòlic ens explicita que és la tècnica la que suporta i fa possible l’arquitectura. És la seva base imprescindible. Aquesta és l’essència dels Arquitectes Tècnics, els arquitectes que construeixen. I ara ho és també el missatge de la seva marca. D’aquesta manera també es deixen enrere definitivament noms com “aparelladors” o “enginyers d’edificació” que ja no es corresponen ni amb la titulació universitària, ni amb els nous perfils professionals que pot desenvolupar l’Arquitectura Tècnica.

La nova marca també implica que els cinc col·legis compartiran els mateixos criteris gràfics en la seva comunicació, de manera que comparteixen un Brand Book o manual d’estil que unifica la paleta de colors, les tipografies que es poden fer servir, i unes pautes per als tractaments gràfic que es poden d’aplicar a diferents peces de comunicació off line i on line.

Però la nova marca també dona una certa flexibilitat per cada col·legi: per tal de mantenir els sentiments de pertinença local, identitat territorial i diferenciació. Així, en el seu Brand Book individual, cada col·legi disposa també d’un color propi que està vinculat a la seva herència i història comunicativa desenvolupada anteriorment. D’aquesta manera no es perd l’actiu acumulat durant anys.

Els beneficis d’una marca col·lectiva 

La nova marca incorpora un símbol modern que representa la professió i aporta els avantatges de tenir una sola veu:

+ impacte: s’evita la dispersió que hi ha hagut fins ara, els diferents impactes de cada col·legi ara sumen en una sola direcció

+reconeixement i orgull: una major presència enforteix la professió davant la societat i les institucions

+ Sostenibilitat: una sola marca per compartir peces de comunicació, estalviant recursos i esdevenir més eficients

EL CONSELL DE COL·LEGIS CATALANS

El Consell és l’entitat que representa el conjunt de col·legis catalans. Com no podia ser d’una altra manera, aquest canvi per desenvolupar una marca més gran i potent per representar el conjunt de l’arquitectura tècnica de Catalunya també havia d’implicar un canvi substancial en el Consell. En aquest cas la institució també es desprèn de la paraula descriptiva que el definia com a tipus d’entitat “consell”, que no aportava cap valor,  per posar també la professió per davant. Ara es defineix com: Arquitectura Tècnica de Catalunya. Ara el Consell és qui es posarà al capdavant d’una marca més sòlida, més gran, més descriptiva, més consistent que representa els interessos dels cinc col·legis i de tots els arquitectes tècnics catalans col·legiats.

L’INICI D’UNA NOVA ÈPOCA

La unificació de tot l’univers gràfic dels cinc col·legis catalans i del Consell creant un ecosistema visual compartit es culminarà durant l’any 2025. Permetrà una nova etapa de sinergies que definitivament han de posar la professió en l’espai que li pertoca en la societat. La presentació en societat d’aquesta nova època per a l’Arquitectura Tècnica no pot tenir millor escenari: 2026, Barcelona Capital Mundial de l’Arquitectura.

PUBLICITAT