Cercar Error
Vull col·legiar-me
Pràctica professional cultura tècnica Presentacions de llibres Ressenyes

Presentació de llibre: Lean en comunicació

El llibre "el Reto Lean en comunicación" ens explica la importància de la comunicació a l’hora de desenvolupar els projectes

El 30 de gener va tenir lloc la presentació al Centre de Documentació, el llibre “El reto Lean en comunicación”. Aquesta presentació es va fer a càrrec dels arquitectes tècnics Mercè Rius, autora del llibre, i Victor Balbastre expert en Lean. També vam comptar amb la presència de Sam Yankelevitch, coautor del llibre, amb qui vam fer una connexió per videoconferència. Més de 70 assistents ens van acompanyar de forma presencial per gaudir de la presentació.

Aquesta ha estat la primera presentació de llibres de l’any al Centre de Documentació del Cateb. En volem fer més, volem ser un punt de trobada per donar a conèixer i explicar novetats de llibres sobre temàtiques que marquen la tendència del sector. Volem ser un espai de referència del coneixement i un altaveu de les investigacions i innovacions del sector. I com no podria ser d’una altra manera, volem posar en valor les creacions fetes pels professionals de l’arquitectura tècnica.

Ressenya del llibre

Lean és una filosofia que ens convida a pensar i actuar sobre els processos productius amb l’objectiu de ser més eficients donant més valor al nostre producte i servei. Dit d’una altra manera, el que es vol aconseguir és reduir costos, millorar la productivitat, l’eficiència i la qualitat, eliminant activitats que consumeixin recursos i no generin cap valor al nostre client.

A partir d’aquesta premissa, que passaria si revisem el procediment dels nostres projectes? De les nostres obres? Podem reduir tasques que no aportin valor? Tenim duplicitats o errors continus?

Plantejar-nos aquestes preguntes i incidir en el canvi dels nostres procediments ens ajudaran a millorar la qualitat i augmentar els nostres beneficis.

En aquest llibre, la Mercè Rius i en Sam Yankelevitch ens parlen de la importància de la comunicació a l’hora de desenvolupar els projectes. La comunicació forma part de tot aquest procés, qualsevol intercanvi d’informació entre els diferents agents i amb el nostre client, són importants. Cal escoltar, comprendre i confirmar les diferents informacions rebudes per tal de portar a terme qualsevol acció amb la màxima  eficiència.

D’aquesta manera, Lean en comunicació comporta que els missatges siguin transmesos correctament entre tots i entesos pels nostres clients, accions clares i una alineació de les expectatives amb els objectius, evitant errors i, amb conseqüència no malgastar temps i diners.

Una bona comunicació genera confiança i millora els processos, una bona comunicació produeix un benefici, una bona comunicació fa que no hi hagi cap diferència entre el missatge que enviem en un inici i el missatge rebut al final de la cadena.

El llibre es compon d’uns capítols on es presenta Lean, s’explica la seva filosofia  i la finalitat de la comunicació amb Lean.

A continuació detalla el procés de la comunicació, els seus efectes en els projectes i es faciliten eines i metodologies Lean que podem aplicar a la comunicació per tal d’evitar possibles ineficiències. S’ofereixen recursos que podem aplicar a la comunicació del nostre procés constructiu que permetrà millorar els processos i beneficis.

Finalment, també ofereix casos específics de comunicació Lean en diversos sectors com són el de la construcció, oficines i logístic, entre d’altres.

Recordeu que teniu aquest i altres dels llibres i documents de la seva autoria o col·laboracions, disponibles al Centre de Documentació del Cateb. Aquest mes us hem preparat una selecció de recursos (llibres, revistes, material audiovisual) de Lean que podeu consultar o venir a buscar en préstec. Podeu consultar els exemplars disponibles de forma digital.

PUBLICITAT