Cercar Error
Vull col·legiar-me

L’arquitectura tècnica barcelonina modernitza la seva imatge per prestigiar la professió i obrir-se a la societat

● El nom del Col·legi passarà a ser Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona i la seva marca, Cateb ● El nou logotip del Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona incorpora un símbol que parteix de les lletres del poema visual que Joan Brossa va dissenyar per a la façana de la seva seu central de Barcelona ● El canvi s’emmarca dins dels esforços que està fent el Col·legi per posicionar-se dins de la societat i donar a la professió un major reconeixement

Barcelona, 7 de setembre de 2022.- La tècnica suporta i fa possible l’arquitectura. Aquesta és la idea que vol transmetre el nou logotip del Col·legi d’Arquitectes Tècnics de Barcelona que substituirà el símbol amb la lletra “A” de Frederic Amat que s’ha anat utilitzant durant els darrers 20 anys, per un nou símbol que incorpora la T. Els canvis també afecten el nom de l’entitat, que passarà a ser “Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona” i a la denominació de la seva marca, que deixarà de ser CAATEEB per esdevenir Cateb,  més simple i fàcil de llegir.

El president de Cateb, Celestí Ventura, posa l’origen d’aquest canvi en una enquesta que es va realitzar l’any 2020 i en la qual van participar més de 3.500 professionals i on es reflectia que, d’entre les diferents denominacions de la professió (aparellador, arquitecte tècnic, enginyer d’edificació), la denominació amb la qual els col·legiats se senten més identificats és la d’arquitecte tècnic, molt especialment els més joves. “El resultat de l’estudi va ser molt contundent en aquest aspecte; el 72% dels participants s’identifiquen amb la denominació d’arquitecte tècnic i entre els més joves, aquest percentatge s’acosta al 80%”. Per a Ventura aquests canvis permeten “explicar millor el que fem, qui som i, al mateix temps, enfortir el sentit de pertinença a la professió”.

Ventura també recorda que “la voluntat del Cateb és obrir-se a la societat per ser la casa de l’arquitectura tècnica a Barcelona. El Col·legi ha de passar de ser una empresa de serveis excel·lents per als seus membres, a ser una plataforma de projecció social del talent i el valor dels professionals de l’arquitectura tècnica”. En coherència amb aquesta visió, el nou nom del Col·legi passa a ser “Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona”, una denominació que pel president del Cateb “té la virtut d’ajustar-se al nom actual de la titulació universitària i donar tot el protagonisme possible a la professió, però que sobretot és neutre en termes de gènere. És evident que no podem pretendre acostar-nos a la societat si mantenim un nom que deixa fora a la meitat de les persones”. 

Donar major reconeixement a la professió

Per la seva banda, el director general del Cateb, Òscar García, emmarca aquest canvi dins dels esforços que està fent el Col·legi per posicionar-se dins de la societat i donar a la professió un major reconeixement, “especialment en un moment en què estem liderant la resposta social a una qüestió com és la rehabilitació de l’habitatge, en un país que compta amb un parc edificat envellit i energèticament deficitari”.

El nou logotip del Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona canvia la tradicional A que l’ha acompanyat durant els darrers 20 anys, per un nou símbol que incorpora tant la A com la T, i que parteix de les lletres del poema visual que Joan Brossa va dissenyar per a la façana de la seva seu central de Barcelona. “La “A” escapçada fa identificable i distingible el símbol del nostre nou logotip”, explica Òscar García, ”es tracta d’un gest, d’una picada d’ull que ens remet al joc que Brossa feia amb les lletres i molt especialment amb la “A”, però també és una entremaliadura amb sentit perquè el símbol és una metàfora visual en què la “T”, de la tècnica, des de sota, empeny cap amunt la “A”, d’arquitectura, una A en construcció, i  li dona moviment, li dona vida”. Aquesta idea és la que es vol transmetre també amb el “tagline” de la nova marca, “Construir és fer-ho possible”, una frase que acompanyarà el logotip en moltes de les seves expressions.

Un altre dels objectius del nou logotip és adequar-se a les noves generacions i als entorns digitals. 

El símbol amb la lletra A de Frederic Amat, que durant tants anys ha format part de la marca del Col·legi, no desapareix de la seva realitat, ans al contrari, passarà a formar part del patrimoni cultural de l’entitat i, segons Ventura, “el seu ús estarà molt associat als elements de reconeixement del prestigi professional, com la nostra medalla d’honor o els pins commemoratius que reben els companys i companyes que celebren els 25 i els 50 anys de col·legiació”.

https://www.apabcn.cat/ca_es/altres/Pagines/la-nostra-nova-marca.aspx

PUBLICITAT