Cercar Error
Postgrau
Postgrau de Facility Management i Property Management

Amb aquesta formació adquiriràs els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.



També milloraràs les teves competències per gestionar els actius immobiliaris, ja sigui en propietat o en lloguer, com a propietari, arrendador o arrendatari, així com en tota l’àrea de serveis associats. 



Aconsegueix una de les tres beques per import 410€ d'ASP Corredoria.
Consulta més informació i sol·licita la teva beca aquí 

Detalls del Postgrau
Inici
16 d’octubre de 2025
Final
18 de juny de 2026
Lloc
Cateb - Barcelona
Horari
Dimarts i dijous, de 16 a 20 h.
Modalitat
Presencial/Videoconferència
Hores
179
Preu
4.100€
Preu col·legiats: 2.870€ · + Info

Tens dubtes?

Cateb Building School pot ajudar-te a triar la millor opció formativa.

Telèfon

932 40 20 60

Horari

De dilluns a dijous de 9:00h. a 17:00h. i divendres de 9:00h. a 14:30h

Continguts
Postgrau de Facility Management i Property Management

A qui va dirigit

  • Arquitectes tècnics i professionals que gestionen equips d’especialistes dedicats a la gestió i manteniment dels actius d’edificis i els seus serveis generals.

Què aprendràs

  • Adquirir els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.
  • Conèixer i entendre la legislació vigent que afecta al Facility Management.
  • Analitzar i planificar el manteniment preventiu i correctiu de l'edifici augmentant el cicle de vida de les instal·lacions, estalviant costos en la seva gestió.
  • Adquirir els coneixements per seleccionar i implementar el software de gestió de Facility Management més adient.
  • Gestionar de forma integral els recursos immobiliaris i els serveis de recolzament.
  • Prendre les decisions estratègiques sobre la gestió d’immobles.
  • Millorar la rendibilitat i la reducció de costos.
  • Optimitzar les propietats e inversions immobiliàries.

Motius per fer aquest postgrau

  • Perquè volem que els tècnics adquireixin els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.
  • Perquè siguis capaç d’analitzar i planificar el manteniment preventiu i correctiu de l'edifici augmentant el cicle de vida de les instal·lacions, estalviant costos en la seva gestió.
  • Perquè coneguis les eines de control de costos i gestió financera aplicades al Facility Management.
  • Perquè sigui capaç de millorar l’eficiència energètica.
  • Per poder gestionar eficientment els serveis de suport (Manteniment, Seguretat, Neteja i serveix auxiliars).
  • Per millorar les competències en la gestió d’actius immobiliaris, ja sigui en propietat o en lloguer, com a propietari, arrendador o arrendatari, així com en tota l’àrea de serveis associats.
  • Perquè siguis capaç de gestionar de forma integral els recursos immobiliaris i els serveis de recolzament.
  • Perquè disposis de coneixements, eines i recursos per prendre decisions estratègiques sobre la gestió d’immobles.
  • Per millorar la rendibilitat i reduir els costos en la gestió d’actius immobiliaris.
  • Perquè siguis capaç d’optimitzar les propietats i les inversions immobiliàries.


Perfil de l’estudiant

Arquitectes tècnics i professionals que gestionen equips d’especialistes dedicats a la gestió i manteniment dels actius d’edificis i els seus serveis generals.

El programa

Data d'inici: 16/10/2025

Data de fi: 18/06/2026

Horari: Dijous, de 16 a 20 hores i un dimarts cada dues setmanes, de 16 a 20 h

Hores: 179 h.

Es faran les vacances de Nadal i Setmana Santa

Calendari subjecte a possibles modificacions


Programa:


Mòdul 1. Figures que intervenen en la gestió d'actius immobiliaris
(16 hores)

  • Anàlisi de la situació actual i futura
  • Competències i Funcions
  • Models de FM. Introducció a la Figura del Property Manager. Vincles entre les diferents figures i responsabilitats 
  • Normativa de referència

Mòdul 2. Gestió de Facility Management I (12 hores)

  • Durabilitat i Cicle de Vida
  • Gestió en Fase de projecte i obres
  • Model de gestió del FM
  • Licitació i contractació de serveis

Mòdul 3. Gestió de Facility Management II (16 hores)

  • Processos en un edifici
  • Control de costos i gestió financera
  • Quadre de comandament i indicadors de gestió
  • Tecnologies orientades a la gestió
  • Visita a un edifici

Mòdul 4. Gestió energètica i sostenibilitat (14 hores)

  • Gestió Energètica
  • Contractació de subministraments
  • Certificacions sostenibles
  • Edificis saludables

Mòdul 5. Serveis de suport a l’activitat: MANTENIMENT (27 hores)

  • Les instal·lacions en els edificis
  • El Pla de Manteniment I GMAO
  • Serveis de Manteniment
  • Pla de Manteniment Preventiu. L'informe tècnic

Mòdul 6. Serveis de suport a l’activitat: SEGURETAT (12 hores)

  • Serveis de seguretat
  • Plans d'emergència i autoprotecció
  • PRL i CAE

Mòdul 7. Serveis de suport a l’activitat: NETEJA I SERVEIS AUXILIARS (12 hores)

  • Serveis de Neteja
  • Serveis de consergeria i serveis auxiliars
  • Visita a un edifici

Mòdul 8. Planificació i gestió d’espais (12 hores)

  • Planificació i gestió d'espais
  • Re localització i mudances. Tancament d'un edifici
  • Manual de Disseny dels espais
  • Visita a un edifici

Mòdul 9. Habilitats (4 hores)

  • Tècniques de negociació
  • Tècniques de comunicació
  • Treball en equip

Mòdul 10. Valoracions immobiliàries (9 hores)

  • Mercat immobiliari. Estudi de mercat. Cas pràctic: Barcelona
  • Valoracions d’immobles i urbanisme
  • Normativa aplicable a les peritacions i taxacions. Mètodes de valoració immobiliària
  • Elaboració d’informes i certificats de taxacions. Casos pràctics

Mòdul 11. Gestió financera d'actius immobiliaris (23 hores)

  • Estratègia empresarial
  • Anàlisi econòmic financer
  • Fonts de finançament i càlcul de préstecs. Rendibilitat
  • Fiscalitat immobiliària
  • Due Diligence

Mòdul 12. Gestió legal d'actius immobiliaris (12 hores)

  • La Llei d’Arrendaments Urbans (LAU)
  • Drets Reals. La Propietat i els Drets Reals limitats de domini
  • Contractes de Compra Venda
  • Registre de la Propietat. El procediment registral
  • Els Drets Reals de garantia: La Hipoteca. Propietat Horitzontal
  • Contractes d'arrendament. Oficines, logística, Centres Comercials, etc.

Mòdul 13. Gestió tècnica i de serveis d'actius immobiliaris (2 hores)

  • Certificacions Leed, Breeam i Well. Seguiment energètic

Mòdul 14. Capex Plan (4 hores)

  • Creació de CAPEX PLAN. Smartbuilding. Wiredscrore i Smartscore

Mòdul 15. Pla de màrqueting i experiència dels edificis (4 hores)

  • Creació d'un pla de màrqueting dels edificis. Experiència dels usuaris i app de recolzament

 

Amb col·laboració de

Metodologia i avaluació

Metodologia

El curs es realitzarà en modalitat híbrida, es podrà seguir per videoconferència (zoom) o bé de forma presencial. L'alumne decideix com seguir el curs cada sessió. Caldrà assistir de forma presencial a les visites d'obra que s'organitzin. 

Els professors del postgrau són professionals en actiu amb una àmplia experiència en els seus respectius camps. Aquests experts es comprometen a transferir els seus coneixements pràctics i teòrics als estudiants de manera pedagògica, garantint una comprensió profunda i aplicable de les matèries impartides.


Cada mòdul del postgrau està dissenyat per fomentar l'aprenentatge a través de la pràctica. Aquests mòduls inclouen l'anàlisi de casos reals, que permeten als estudiants aplicar els coneixements adquirits en situacions concretes. Els casos són seleccionats per la seva rellevància i complexitat, oferint així una visió completa dels desafiaments i solucions possibles en el món professional. Es fomentarà un entorn d’aprenentatge col·laboratiu i crític.


Els estudiants tindran l'oportunitat de discutir diferents perspectives i plantejaments, millorant així les seves habilitats analítiques i de resolució de problemes. Aquesta metodologia garanteix que els coneixements adquirits no només siguin teòrics, sinó que també tinguin una aplicabilitat pràctica immediata en el camp professional.


El seguiment del curs es realitzarà a través del campus virtual del col·legi (www.campus.apabcn.cat). Des del campus tindràs accés a la videoconferència, al material del curs, articles d'interès, notícies ... També podràs compartir amb companys i formadors, consultes o informacions a través dels fòrums amb les que us pugueu enriquir professionalment.

Durant tota la formació tindràs el suport de la secretaria acadèmica per resoldre totes les teves consultes.

Avaluació

Farem una avaluació contínua; perquè puguis treure el màxim rendiment de la formació, et demanarem una assistència mínima del 80%.

Equip docent

Albert Pons Pujol

Director

Arquitecte Tècnic col·legiat. Fundador de TBA Facilities. Anteriorment Director General de Grup Immobiliari Castellví i Director Tècnic Àrea Patrimoni de Inmobiliaria Colonial.

Miquel López Reig

Director

Arquitecte tècnic i Enginyer d'edificació col·legiat. Màster Project Manager. Postgraus en Facility Management, Property Management i Anàlisi de Viabilitat. Head of Technical Department CBRE. Property Management.

Albert Alegret

Professor

Doctor Arquitecte. Diplomatures en Arquitectura Legal (DALF Pompeu Fabra) i Direcció d’Empreses (IESE). Recognised European Valuer (REV). Soci
de CEIAM. Expert en arquitectura, urbanisme i valoracions.

Anna Lluïsa Baró

Professor

Enginyera de l'edificació, Postgrau en Facility Management (CAATEEB) i Màster en Project Management per La Salle BCN. Site Services Iberia a Bayer Hispania.

Rafael Fernández Santor

Professor

Economista. Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials. Titulat per la IHK Universitat de Frankfurt en Corporate Finance (Mergers and Acquisitions). MBA per IESE. Experiència internacional en entorn Multinacional. Directiu.

Lindy Garber

Professor

Master's Degree in Business Administration(ESADE). Master of International Management. Director Advisory & Transaction Services Investor Leasing CBRE.

Jordi Gosalves López

Professor

Arquitecte Tècnic col·legiat. Promotor immobiliari. Diplomat en Direcció d'empreses Promotores i Constructores. Màster en Economia de la Construcció. Ex-Director de grup empreses promotores, Ex-Conseller Banc espanyol

Noelia Jordán Martín

Professor

Graduada en prevenció i seguretat integral. Responsable nacional d'operacions per empresa de serveis auxiliars.

Susana Martínez Rivera

Professor

Graduada en Enginyeria de Mines. Tècnic Superior PRL. Coordinadora de Seguretat i Salut a Consultories i Enginyeries especialitzades i Tècnica de PRL en constructores.

Adriana Miras Ecija

Professor

Llicenciada en Dret. Property Management, Asset Services a CBRE.

Jesús Piñel Benito

Professor

Enginyer tècnic industrial. Màster Gestió integral d'instal·lacions i eficiència energètica. Delegat zona Llevant a Comsa Services. Anteriorment Responsable Operacions zona Llevant a Comsa Services.

Iñaki Rigo García

Professor

Arquitecte. Postgrau en Facility Management (CATEB). Gestió FM d'edificis del sector Healthcare. Anteriorment Responsable de Projectes a TBA Facilities.

Lucia Sanz

Professor

Enginyera Tècnica Agrícola. Llicenciada en Ciències Ambientals. Màster en Eficiència Energètica. Directora del Departament de Consultoria de InerGy.

Esther Somoza Rodríguez

Professor

Llicenciada en Psicologia. Màster en Direcció de RH, formació en negociació a Harvard, Màster en Coaching Organitzacional. Formadora i consultora en l'àrea de gestió de persones.

Óscar Subirats Rebull

Professor

Arquitecte Tècnic col·legiat i Eng. Ind. Certified Energy Manager. Especialista en sistemes energètics i sistemes de monitorització energètica. LinkedIn

Manel Vilaplana Casanovas

Professor

Advocat. Diplomat per Esade en Assessoria i Gestió Tributària. Diplomat en Dret Fiscal Internacional per la UB. Socidirector de Mavica Assessors SLU. Assessor fiscal

Propers cursos