Cercar Error
Postgrau
Postgrau de Gestió de Projecte i Obra
Amb aquest curs aprendràs a dirigir el procés de projecte i construcció d’una obra d’edificació, per tal de complir amb els requeriments del client, de manera que l'operació finalitzi a temps, d'acord amb els costos autoritzats i respectant els nivells de qualitat establerts.
Detalls del Postgrau
Inici
20 de setembre de 2024
Final
14 de març de 2025
Lloc
Cateb - Barcelona
Horari
divendres, de 16 a 20 h i dissabtes, de 9.30 a 13.30 h
Modalitat
Presencial/Videoconferència
Hores
156
Preu
3.360€
Preu col·legiats: 2.352€ · + Info

Tens dubtes?

Cateb Building School pot ajudar-te a triar la millor opció formativa.

Telèfon

932 40 20 60

Horari

De dilluns a dijous de 9:00h. a 17:00h. i divendres de 9:00h. a 14:30h

Continguts
Postgrau de Gestió de Projecte i Obra

A qui va dirigit

Professionals que es vulguin especialitzar en la gestió de projecte i obra, planificació, predimensionat de costos, contractació, control pressupostari...

Què aprendràs

L'objectiu del postgrau és formar professionals capaços de dirigir el procés de projecte i construcció d’una obra d’edificació, per tal de complir amb els requeriments del client, de manera que l'operació finalitzi a temps, d'acord amb els costos autoritzats i respectant els nivells de qualitat establerts.

Motius per fer aquest postgrau

  • Perquè volem que els nostres tècnics aprenguin a planificar, la gestió i contractació de l’avantprojecte i el projecte, la revisió i auditoria d’aquests i la contractació i coordinar els diversos industrials que participaran durant el procés de construcció.
  • Perquè volem que aprenguis com has de liderar i conduir els equips que hi intervenen durant el procés per tal que es compleixi el termini previst de lliurament de l’obra. I com has de controlar els costos per assegurar que es respectaran les qualitats previstes i el pressupost fixat.
  • Perquè volem formar professionals capaços de dirigir el procés de projecte i construcció d’una obra d’edificació, per tal de complir amb els requeriments del client, de manera que l'operació finalitzi a temps, d'acord amb els costos autoritzats i respectant els nivells de qualitat establerts.

Perfil de l’estudiant

Professionals que es vulguin especialitzar en la gestió de projecte i obra, planificació, predimensionat de costos, contractació, control pressupostari...

El programa

Mòdul 1. Introducció  

  • Introducció.
  • Estratègies de contractació del projecte.
  • Continguts del projecte.


Mòdul 2. BIM Project Management 

  • Introducció al BIM.
  • Revit: Modelat. Taules de Planificació. Parametrització. Exportació IFC.
  • Navisworks: Conceptes Generals. Federació de models. Anàlisi i extracció de dades, seleccions, exportació de dades. Excel Avançat. Predimensionats econòmics.
  • Eines BIM per al Project Management - Plataformes col·laboratives i comunicació.

Mòdul 3. Planificació de la promoció i l’obra 

  • Criteris generals en la planificació de la promoció i l’obra.
  • Mètodes de programació tècnica.
  • Programa tècnic d'una promoció i una obra (tipologies de planificació).

Mòdul 4. Avantprojecte i projecte executiu 

  • Projecte executiu. Projectes reglamentaris. Gestió de llicències i final d’obra.

Mòdul 5. Auditoria de projecte

  • Auditoria, revisió i anàlisi del projecte.
  • Objecte de control. Objectius.
  • Qui realitza el control de projecte. Auditories.
  • Comprovacions complementàries.

Mòdul 6. Predimensionat de costos

  • Els sistemes de predimensionat. Controls i verificacions. Presa de decisions.

Mòdul 7. Licitació-Contractació

  • Definició de tipus de contractació. Definició de sistemes de contractació: claus en mà, contractació oberta,...
  • Criteris per establir paquets de contractació.
  • Procés de concurs i licitació. Comparatius.
  • El contracte: aspectes a valorar (penalitzacions, clàusules,...).

Mòdul 8. Control pressupostari

  • El sistema pressupostari i l’estratègia de contractació en el seguiment i control de costos.
  • Estudi i comparació d’ofertes.
  • Condicionants de cada tipus de control de costos.
  • Mètodes pel seguiment i control de costos.

Mòdul 9. Habilitats directives i de gestió

  • Gestió i coordinació d'equips de treball.
  • Competències comunicatives: impacte i influència.
  • Resolució de conflictes: acords des de la negociació.
  • Habilitats en acció. Casos pràctics.
  • Recursos i training per fer presentacions efectives.

Metodologia i avaluació

Metodologia

El curs es realitzarà en modalitat híbrida, sempre es realitzarà per videoconferència (zoom) i en ocasions  podràs realitzar la sessió presencial. L'alumne decideix com seguir el curs.

Els professors del postgrau, són professionals en actiu que us traslladaran de manera pedagògica tots els seus coneixements vitals, puntualment es faran visites in situ a edificis amb patologies, també visita a laboratoris per conèixer eines i tècniques de treball, d'aquesta manera és combinarà teoria i pràctica.

El seguiment del curs es realitzarà a través del campus virtual del col·legi (www.campusapabcn.cat). Des del campus tindràs accés a la videoconferència, al material del curs, articles d'interès, notícies ... També podràs compartir amb companys i formadors, consultes o informacions a través dels fòrums amb les que ús pugueu enriquir professionalment.
Durant tot el curs tindràs el suport de la secretaria acadèmica per resoldre totes les teves consultes.

Avaluació

Farem una avaluació contínua; perquè puguis treure el màxim rendiment de la formació et demanarem l’assistència al 80% de les classes. Analitzarem el grau d’aprofitament proposant casos pràctics que es desenvoluparan a l’aula, amb l’ajut del professor, perquè siguis capaç d’aplicar els coneixements a casos reals. Per últim, es proposa la realització d’un cas pràctic final basat en els mòduls impartits, on podràs demostrar els coneixements i habilitats adquirits durant el postgrau.

Equip docent

Javier Chaves Carrascosa

Professor

Arquitecte tècnic i Enginyer d'edificació col·legiat. Director d'Execució de Tècnics G3. Project Manager.

Pilar Estrada Ramos

Professor

Senior Quantity Surveyor en Tècnics G3.

Gorka Gibert Alonso

Professor

Arquitecte. Formador Autodesk certificat en Revit i Autocad. Director de projectes BIM a GESOB, Asesoría y Gestión de Proyectos y Obras HG. Anteriorment Formador i consultor BIM.

Josep Lluís Gil Bengoa

Professor

Des de fa més de 15 anys exerceix com a Project Manager. Des de 2005 gerent de GESOB, empresa especialitzada en Project Management, donant servei a empreses com ServiHabitat, GISA, Port Aventura, Sant Paul’s School, Consorci Educació

Elena Iborra Martínez

Professor

Psicòloga, Coach, Professora de desenvolupament competencial a Euncet Business School i formadora d'habilitats directives.

Resmundo Manga Conte

Professor

Enginyer Civil. Doctor en enginyeria de la construcció. Country Manager de BAC Engineering Consultancy Group a Colòmbia.

Jordi Pérez Pibernat

Professor

Individual Analyst Asset Manager Technical-Property Management a Anticipa Real Estate. Amb àmplia experència en el sector, ha desenvolupat els càrrecs de Dir. Construcció a Layetana, Dir. Dep. de Projectes a Espais Promocions Immobiliàries.

Judit Viñas Francàs

Professor

Experta en gestió i coordinació de projectes de desenvolupament competencial. Àmplia experiència docent en habilitats a diverses universitats.

Propers cursos