Cercar Error
Postgrau
Postgrau Facility Management
Amb aquest curs adquiriràs els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.

Amb col·laboració de:

Detalls del Postgrau
Inici
7 de novembre de 2024
Final
3 de juliol de 2025
Lloc
Cateb - Barcelona
Horari
Dijous, de 16 a 20 h.
Modalitat
Presencial/Videoconferència
Hores
120
Preu
2.800€
Preu col·legiats: 1.960€ · + Info

Tens dubtes?

Cateb Building School pot ajudar-te a triar la millor opció formativa.

Telèfon

932 40 20 60

Horari

De dilluns a dijous de 9:00h. a 17:00h. i divendres de 9:00h. a 14:30h

Continguts

Presentació

A qui va dirigit

  • Arquitectes tècnics i professionals que gestionen equips d’especialistes dedicats a la gestió i manteniment dels actius d’edificis i els seus serveis generals.

Què aprendràs

  • Adquirir els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.
  • Conèixer i entendre la legislació vigent que afecta al Facility Management.
  •  Analitzar i planificar el manteniment preventiu i correctiu de l'edifici augmentant el cicle de vida de les instal·lacions, estalviant costos en la seva gestió.
  • Adquirir els coneixements per seleccionar i implementar el software de gestió de Facility Management més adient.

Motius per fer aquest postgrau

  • Perquè volem que els tècnics adquireixin els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.
  • Perquè siguis capaç d’analitzar i planificar el manteniment preventiu i correctiu de l'edifici augmentant el cicle de vida de les instal·lacions, estalviant costos en la seva gestió.
  • Perquè coneguis les eines de control de costos i gestió financera aplicades al Facility Management.
  • Perquè sigui capaç de millorar l’eficiència energètica.
  • Per poder gestionar eficientment els serveis de suport (Manteniment, Seguretat, Neteja i serveix auxiliars).

Perfil de l’estudiant

Arquitectes tècnics i professionals que gestionen equips d’especialistes dedicats a la gestió i manteniment dels actius d’edificis i els seus serveis generals.

El programa

Mòdul 1. La figura del Facility Management (20 hores: 16 hores presencials i 4 hores a distància)

  • Anàlisi de la situació actual i futura
  • Competències i Funcions
  • Models de FM
  • Introducció al Property, Asset Manager i encaix amb el Facility
  • Normativa de referència

Mòdul 2. Gestió de Facility Management I (22 hores: 20 hores presencials i 2 hores a distància)

  • Durabilitat i Cicle de Vida
  • Gestió en Fase de projecte i obres
  • Model de gestió del FM
  • Licitació i contractació de serveis
  • Visita a un edifici

Mòdul 3. Gestió de Facility Management II (12 hores presencials)

  • Processos en un edifici
  • Control de costos i gestió financera
  • Quadre de comandament i indicadors de gestió
  • Tecnologies orientades a la gestió

Mòdul 4. Gestió energètica i sostenibilitat (16 hores presencials)

  • Gestió Energètica
  • Contractació de subministraments
  • Certificacions sostenibles
  • Edificis saludables
  • Visita a un edifici 

Mòdul 5. Serveis de suport a l’activitat: MANTENIMENT (12 hores presencials)

  • Les instal·lacions en els edificis
  • El Pla de Manteniment I GMAO
  • Serveis de Manteniment

Mòdul 6. Serveis de suport a l’activitat: SEGURETAT (12 hores presencials)

  • Serveis de seguretat
  • Plans d'emergència i autoprotecció
  • PRL i CAE

Mòdul 7. Serveis de suport a l’activitat: NETEJA I SERVEIS AUXILIARS (8 hores presencials)

  • Serveis de Neteja
  • Serveis de consergeria i serveis auxiliars

Mòdul 8. Planificació i gestió d’espais (16 hores presencials)

  • Planificació i gestió d'espais
  • Re localització i mudances. Tancament d'un edifici
  • Manual de Disseny dels espais
  • Visita a un edifici

Mòdul 9. Habilitats (16 hores presencials) (hores distribuïdes al llarg del postgrau)

  • Tècniques de negociació
  • Tècniques de comunicació
  • Treball en equip

 

Metodologia i avaluació

Metodologia

Podràs seguir el postgrau de forma presencial a les instal·lacions del Col·legi. També podràs seguir-ho per videoconferència, a través de l’aplicatiu ZOOM.


Combinem teoria i pràctica. El professorat trasllada a l’aula, de forma pedagògica, els casos pràctics reals en els quals ha treballat i a partir dels mateixos s’estableixen els procediments teòrics i pràctics.


Treballarem al campus del Col·legi, www.campus.apabcn.cat, en el qual podreu desenvolupar la vostra vida acadèmica; des d’on us connectareu a les classes que seguireu per videoconferència, trobareu i us descarregareu el material acadèmic, podreu crear i participar a fòrums, estareu en contacte amb els Companys del curs, el professorat i el/la coordinador/a del curs i podreu consultar les vostres avaluacions.

Avaluació

Farem una avaluació contínua; perquè puguis treure el màxim rendiment de la formació et demanarem l’assistència al 80% de les classes.

Equip docent

Anna Lluïsa Baró

Professor

Enginyera de l'edificació, Postgrau en Facility Management (CAATEEB) i Màster en Project Management per La Salle BCN. Site Services Iberia a Bayer Hispania.

Noelia Jordán Martín

Professor

Graduada en prevenció i seguretat integral. Responsable nacional d'operacions per empresa de serveis auxiliars.

Miquel López Reig

Professor

Arquitecte tècnic i Enginyer d'edificació col·legiat. Màster Project Manager. Postgraus en Facility Management, Property Management i Anàlisi de Viabilitat. Head of Technical Department CBRE. Property Management.

Susana Martínez Rivera

Professor

Graduada en Enginyeria de Mines. Tècnic Superior PRL. Coordinadora de Seguretat i Salut a Consultories i Enginyeries especialitzades i Tècnica de PRL en constructores.

Adriana Miras Ecija

Professor

Llicenciada en Dret. Property Management, Asset Services a CBRE.

Jesús Piñel Benito

Professor

Enginyer tècnic industrial. Màster Gestió integral d'instal·lacions i eficiència energètica. Delegat zona Llevant a Comsa Services. Anteriorment Responsable Operacions zona Llevant a Comsa Services.

Albert Pons Pujol

Professor

Arquitecte Tècnic col·legiat. Fundador de TBA Facilities. Anteriorment Director General de Grup Immobiliari Castellví i Director Tècnic Àrea Patrimoni de Inmobiliaria Colonial.

Iñaki Rigo García

Professor

Arquitecte. Postgrau Facility Management. Director de projectes vinculats a FM a TBA Facilities.

Esther Somoza Rodríguez

Professor

Llicenciada en Psicologia. Màster en Direcció de RH, formació en negociació a Harvard, Màster en Coaching Organitzacional. Formadora i consultora en l'àrea de gestió de persones.

Óscar Subirats Rebull

Professor

Arquitecte Tècnic col·legiat i Enginyer Industrial. Certified Energy Manager (CEM ®) i CMVP® (EVO). Especialista en sistemes energètics i implantació de sistemes de monitorització energètica.

Propers cursos