Cercar Error
Postgrau
Postgrau Facility Management

Amb aquest curs adquiriràs els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management. Amb col·laboració de:



 



Aconsegueix una de les dues beques per import 280€ d'ASP Corredoria.
Consulta més informació i sol·licita la teva beca aquí 



 



 

ACTIVITAT JA REALITZADA
Detalls del Postgrau
Inici
7 de novembre de 2024
Final
10 de juliol de 2025
Lloc
Cateb - Barcelona
Horari
Dijous, de 16 a 20 h.
Modalitat
Presencial/Videoconferència
Hores
122
Preu
2.800€
Preu col·legiats: 1.960€ · + Info

Tens dubtes?

Cateb Building School pot ajudar-te a triar la millor opció formativa.

Telèfon

932 40 20 60

Horari

De dilluns a dijous de 9:00h. a 17:00h. i divendres de 9:00h. a 14:30h

Continguts

Presentació

A qui va dirigit

  • Arquitectes tècnics i professionals que gestionen equips d’especialistes dedicats a la gestió i manteniment dels actius d’edificis i els seus serveis generals.

Què aprendràs

  • Adquirir els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.
  • Conèixer i entendre la legislació vigent que afecta al Facility Management.
  •  Analitzar i planificar el manteniment preventiu i correctiu de l'edifici augmentant el cicle de vida de les instal·lacions, estalviant costos en la seva gestió.
  • Adquirir els coneixements per seleccionar i implementar el software de gestió de Facility Management més adient.

Motius per fer aquest postgrau

  • Perquè volem que els tècnics adquireixin els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.
  • Perquè siguis capaç d’analitzar i planificar el manteniment preventiu i correctiu de l'edifici augmentant el cicle de vida de les instal·lacions, estalviant costos en la seva gestió.
  • Perquè coneguis les eines de control de costos i gestió financera aplicades al Facility Management.
  • Perquè sigui capaç de millorar l’eficiència energètica.
  • Per poder gestionar eficientment els serveis de suport (Manteniment, Seguretat, Neteja i serveix auxiliars).

Perfil de l’estudiant

Arquitectes tècnics i professionals que gestionen equips d’especialistes dedicats a la gestió i manteniment dels actius d’edificis i els seus serveis generals.

El programa

Data d'inici: 07/11/2024

Data de fi: 10/07/2025

Horari: Dijous, de 16 a 20 hores

Hores: 122 h.

Es faran les vacances de Nadal i Setmana Santa

Calendari subjecte a possibles modificacions

 

Programa:

 

Mòdul 1. La figura del Facility Management (20 hores)

  • Anàlisi de la situació actual i futura
  • Competències i Funcions
  • Models de FM
  • Introducció al Property, Asset Manager i encaix amb el Facility
  • Normativa de referència

Mòdul 2. Gestió de Facility Management I (12 hores)

  • Durabilitat i Cicle de Vida
  • Gestió en Fase de projecte i obres
  • Model de gestió del FM
  • Licitació i contractació de serveis
  • Visita a un edifici

Mòdul 3. Gestió de Facility Management II (18 hores)

  • Processos en un edifici
  • Control de costos i gestió financera
  • Quadre de comandament i indicadors de gestió
  • Tecnologies orientades a la gestió

Mòdul 4. Gestió energètica i sostenibilitat (12 hores)

  • Gestió Energètica
  • Contractació de subministraments
  • Certificacions sostenibles
  • Edificis saludables
  • Visita a un edifici 

Mòdul 5. Serveis de suport a l’activitat: MANTENIMENT (20 hores)

  • Les instal·lacions en els edificis
  • El Pla de Manteniment I GMAO
  • Serveis de Manteniment

Mòdul 6. Serveis de suport a l’activitat: SEGURETAT (12 hores)

  • Serveis de seguretat
  • Plans d'emergència i autoprotecció
  • PRL i CAE

Mòdul 7. Serveis de suport a l’activitat: NETEJA I SERVEIS AUXILIARS (12 hores)

  • Serveis de Neteja
  • Serveis de consergeria i serveis auxiliars

Mòdul 8. Planificació i gestió d’espais (12 hores)

  • Planificació i gestió d'espais
  • Re localització i mudances. Tancament d'un edifici
  • Manual de Disseny dels espais
  • Visita a un edifici

Mòdul 9. Habilitats (4 hores)

  • Tècniques de negociació
  • Tècniques de comunicació
  • Treball en equip

 

Metodologia i avaluació

Metodologia

Podràs seguir el postgrau de forma presencial a les instal·lacions del Col·legi. També podràs seguir-lo per videoconferència, a través de l’aplicatiu ZOOM.


Els professors del postgrau són professionals en actiu amb una àmplia experiència en els seus respectius camps. Aquests experts es comprometen a transferir els seus coneixements pràctics i teòrics als estudiants de manera pedagògica, garantint una comprensió profunda i aplicable de les matèries impartides.


Cada mòdul del postgrau està dissenyat per fomentar l'aprenentatge a través de la pràctica. Aquests mòduls inclouen l'anàlisi de casos reals, que permeten als estudiants aplicar els coneixements adquirits en situacions concretes. Els casos són seleccionats per la seva rellevància i complexitat, oferint així una visió completa dels desafiaments i solucions possibles en el món professional. Alhora es fomentarà un entorn d’aprenentatge col·laboratiu i crític.


Els estudiants tindran l'oportunitat de discutir diferents perspectives i plantejaments, millorant així les seves habilitats analítiques i de resolució de problemes. Aquesta metodologia garanteix que els coneixements adquirits no només siguin teòrics, sinó que també tinguin una aplicabilitat pràctica immediata en el camp professional.


Treballarem al campus del Col·legi, www.campus.apabcn.cat, en el qual podreu desenvolupar la vostra vida acadèmica; des d’on us connectareu a les classes que seguireu per videoconferència, trobareu i us descarregareu el material acadèmic, podreu crear i participar en fórums, estareu en contacte amb els companys del curs, el professorat i el/la coordinador/a del curs i podreu consultar les vostres avaluacions.

Avaluació

Farem una avaluació contínua; perquè puguis treure el màxim rendiment de la formació, et demanarem l’assistència al 80% de les classes.

Equip docent

Anna Lluïsa Baró

Professor

Enginyera de l'edificació, Postgrau en Facility Management (CAATEEB) i Màster en Project Management per La Salle BCN. Site Services Iberia a Bayer Hispania.

Noelia Jordán Martín

Professor

Graduada en prevenció i seguretat integral. Responsable nacional d'operacions per empresa de serveis auxiliars.

Miquel López Reig

Professor

Arquitecte tècnic i Enginyer d'edificació col·legiat. Màster Project Manager. Postgraus en Facility Management, Property Management i Anàlisi de Viabilitat. Head of Technical Department CBRE. Property Management.

Susana Martínez Rivera

Professor

Graduada en Enginyeria de Mines. Tècnic Superior PRL. Coordinadora de Seguretat i Salut a Consultories i Enginyeries especialitzades i Tècnica de PRL en constructores.

Adriana Miras Ecija

Professor

Llicenciada en Dret. Property Management, Asset Services a CBRE.

Jesús Piñel Benito

Professor

Enginyer tècnic industrial. Màster Gestió integral d'instal·lacions i eficiència energètica. Delegat zona Llevant a Comsa Services. Anteriorment Responsable Operacions zona Llevant a Comsa Services.

Albert Pons Pujol

Professor

Arquitecte Tècnic col·legiat. Fundador de TBA Facilities. Anteriorment Director General de Grup Immobiliari Castellví i Director Tècnic Àrea Patrimoni de Inmobiliaria Colonial.

Iñaki Rigo García

Professor

Arquitecte. Postgrau en Facility Management (CATEB). Gestió FM d'edificis del sector Healthcare. Anteriorment Responsable de Projectes a TBA Facilities.

Esther Somoza Rodríguez

Professor

Llicenciada en Psicologia. Màster en Direcció de RH, formació en negociació a Harvard, Màster en Coaching Organitzacional. Formadora i consultora en l'àrea de gestió de persones.

Óscar Subirats Rebull

Professor

Arquitecte Tècnic col·legiat i Eng. Ind. Certified Energy Manager. Especialista en sistemes energètics i sistemes de monitorització energètica. LinkedIn

Propers cursos